Blog van Zonder Vleugels informatie marketing

Zoek geen klanten, laat ze naar u toe komen

Patrick van der Meer, infopreneur en eigenaar van Zonder Vleugels, schrijft op dit blog regelmatig over klanten werven, Internet marketing, zoekmachine optimalisatie, conversie, en aanverwante zaken.

20 december 2013

Al 1,5 jaar geen Blog-bericht, waarom?

Filed under: Geen categorie — patrick @ 11:33

Trouwe volgers (haha, die zijn er natuurlijk niet) zullen het gemerkt hebben: ik heb al 1,5 jaar geen nieuw blog-artikel geplaatst. Waarom eigenlijk niet?

Ik had immers bij mijn eerste blog-artikel uitgelegd dat ik een drempel moest overwinnen om te gaan bloggen, maar dat ik er het nut er wel van inzag.

Hoewel ik in het artikel van de bloggende haas toonde dat een goede website veel efficiënter is dan een blog, kende ik de meerwaarde van een blog, zeker in het vak van Internet Marketing.

Ik had voor het bloggen eenvoudigweg geen tijd. Ik kreeg er wel aandacht door. Maar die was niet blijvend, en de gespendeerde tijd is dan dus niet efficiënt.

Geen tijd

Ik ben inmiddels ruim 3 jaar full-time ondernemer (plus nog een paar jaar part-time). En in die jaren zijn het aantal activiteiten behoorlijk toegenomen.

Bovendien is er een behoorlijke verschuiving van activiteiten om klanten te werven, naar daadwerkelijk werk. Sterker nog: ik heb besloten geen tijd meer te steken in het werven van klanten.

En blog-artikelen schreef ik toch ook om klanten te trekken. Nou ja, natuurlijk ook om aandacht te trekken voor mijn vaak nogal afwijkende standpunten.

Wel aandacht

En die aandacht die kreeg ik wel. Zeker op mijn stelling om toch vooral géén Google+ pagina te starten. Maar ook op mijn artikel 700 keer beter dan WordPress, bijvoorbeeld.

Die aandacht kwam vooral van Google+ aanhangers en WordPress aanhangers die zich beledigd voelden. Leuk om de discussie aan te gaan. Maar ik heb niet de illusie om die mensen te bekeren ofzo.

Ik hoopte alleen dat die artikelen (kleine of startende) ondernemers zou overtuigen om zorgvuldig met hun tijd om te gaan.

Hoe dan ook, de aandacht was groot, maar niet blijvend.

Maar niet blijvend

Waarmee ik weer terug ben bij efficiënte tijdbesteding.

Ik merk bij mijn eigen websites, en die van mijn klanten, hoe efficiënt een website is ten opzichte van een blog.

Het zijn onze websites die ons klanten opleveren, iedere dag weer. Ja het is belangrijk om de up-to-date informatie te verstrekken. Maar bij een blog verdwijnt die in de tijdlijn, en bij een goede website is die voor altijd vindbaar.

Zo vlak voor kerst is er ook goed nieuws voor jou, als je ook beseft dat een goede website beter is dan een blog:

Mocht je vragen over één van de twee hebben, of over dit blog-artikel, je weet me te vinden…

Geen reacties

Nog geen reacties

RSS feed voor reacties op dit bericht.

Helaas, het reactieformulier is op dit moment gesloten.