Eén van de vragen die ik mijn klanten stel is: waarom doe je wat je doet? Geen gemakkelijke vraag, maar wel een belangrijke, om te komen tot een unieke marketing propositie.
Het huis van een schilder wil nog wel eens afbladderen. En zo besefte ik dat het voor mezelf ook wel eens nodig was om goed na te denken waarom ik eigenlijk doe wat ik doe.
Het resultaat van deze zoektocht is dat het bij mij draait om jouw talent. En wel om de volgende redenen:
- Je hebt talent nodig om succes te hebben
- Iedereen heeft talent, maar velen beseffen dat niet
- Veel talent wordt niet gezien en daardoor verspild
Talent is nodig voor succes
Na een paar jaar van ondernemen heb ik diverse klanten aan succes kunnen helpen. Maar de mate van succes verschillende nogal.
Hoewel de methoden die ik gebruik voor iedereen kunnen werken, dien je wel zelf aan de slag te gaan. Terugkijkend waren die klanten die het meest gemotiveerd waren, ook het meest succesvol.
De motivatie komt meestal voort uit passie. En passie komt weer voort uit talent. Of eigenlijk is dat een wisselwerking: heb je ergens passie voor, dan blijk je er ook wel talent voor te hebben. Helaas beseffen velen dat niet.
Besef je wel dat je talent hebt?
In de hedendaagse maatschappij wordt talent vaak onderdrukt. Op school dien je keurig mee te lopen met de rest. Kan je niet goed rekenen, dan wordt daar op gehamerd. En dat terwijl je talent bijvoorbeeld veel meer bij taal ligt.
Ook in het bedrijfsleven werkt dat zo. Mensen willen je graag in een hokje stoppen. Je bent schilder, of vormgever, of accountant. En daarin word je geacht je werk te doen. Terwijl je talent en passie misschien op een ander vlak liggen.
Beseffen dat jij ook talent hebt, is de eerste stap om te stoppen met het verspillen ervan.
Verspil je talent niet
Veel talent wordt onnodig verspild. Omdat mensen niet beseffen dat ze het hebben. Of omdat ze denken er niets mee te kunnen. Maar vooral omdat anderen het niet willen of kunnen zien.
Ik zie veel talentvolle bedrijven om me heen, met veel mooie producten en diensten. Maar al te vaak gaan die op in de massa, wat ontzettend zonde is.
Met de juiste marketing middelen zijn goede producten en diensten gemakkelijk aan de man te brengen. En als je dat slim doet, kan dat met een beperkt budget.
En daar is het dan: ik doe wat ik doe om jouw talent tot wasdom te brengen. Het is mijn missie om:
- Jouw talent te ontdekken
- Jouw talent te ontwikkelen
- Jouw talentvolle bedrijf succesvol te maken
Hoe ik dat doe, lees je verder op mijn website.
En je doet het om jouw boterham te verdienen!
Reactie by Fly2success — 27 maart 2012 @ 15:54
Haha, ja uiteindelijk moet iedereen zijn boterham verdienen. Maar het is wel zo plezierig wanneer je dat vanuit een mooie missie kan doen.
Reactie by patrick — 27 maart 2012 @ 20:51